Neden Güvenli Ödeme Sistemi?
Taşınmaz satış işlemlerinde alıcı ve satıcıyı dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerden korumak, kayıt dışılığı azaltmak ve para transferini güvenli hale getirmek amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapılmıştır. Bu kapsamda, 1 Temmuz 2026'dan itibaren taşınmaz satış bedellerinin nakit, havale veya EFT ile ödenmesi durumunda, mülkiyet devri ile bedelin eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi kullanılması zorunlu hale getirilmişti.
Erteleme Yetkisi Kullanıldı
Yönetmelik, Ticaret Bakanlığı'na sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar uzatma yetkisi vermişti. Bu yetki doğrultusunda gerekli görülen erteleme işlemi gerçekleştirilmiştir.
Teknik Hazırlıklar Sürüyor
Güvenli Ödeme Sistemi'nin eksiksiz uygulanabilmesi için Ticaret Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla teknik çalışmalarını iş birliği içinde sürdürmektedir.
Yeni Tarih Belirlendi
Bu çerçevede, tüm teknik süreçler ve entegrasyonların tamamlanabilmesi amacıyla, Yönetmelik'in Bakanlığa verdiği yetki kullanılarak sistemin devreye alınma tarihi üç ay uzatılmış ve 1 Ekim 2026 olarak belirlenmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.